4.6       Симулациони примери

 

Пример 4.1          dcmotspdb.mdl                  (подмени 2.8)

Каскадна регулација брзине обртања погона мотора ЈС

Коришћењем струјне и брзинске петље, демонстрирати каскадну регулацију брзине погона мотора ЈС.

Погон се неоптерећен обртао брзином 100 rad/s и у тренутку t=0,03 s долази до команде за променом смера обртања. После смањења брзине, у тренутку t=0,07 s долази до пуног оптерећења погона. Параметри регулатора брзине су Kp= 1,5  Ki=650

 

Сл. 4.22 SIMULINK модел dcmotspdb.mdl

 

Сл. 4.23 Подмодел sr vrednost

Сл. 4.24 Задата и остварена брзина обртања

 

Сл. 4.25 Временски облик напона индукта у времену симулације 0,1 s

 

Сл. 4.26 Временски облик струје индукта у времену симулације 0,1 s

 

 

 

Пример 4.2          dcmotpos.mdl                     (подмени 2.9)

Каскадна регулација положаја погона мотора ЈС.

Коришћењем струјне, брзинске и петље положаја, демонстрирати каскадну регулацију положаја погона мотора ЈС.

Погон се неоптерећен креће из стања мировања и треба да постигне задати угаони померај. У тренутку t=0,04 s долази до оптерећивања мотора на 80% номиналне вредности. Регулатор брзине има парамтере Kp= 1,17  Ki=527. Параметри регулатора момента су Kp= 1,38  Ki=5880.

 

Сл. 4.27 SIMULINK модел dcmotpos.mdl

 

Сл. 4.28 Временски облик напона индукта

 

Сл. 4.29 Временски облик струје  индукта

 

Сл. 4.30 Временски облик брзине обртања

 

Сл. 4.31 Временски облика угаоног положаја

 

Пример 4.3          dcmotpos1.mdl                  (подмени 2.10)

Каскадна регулацијa положаја погона мотора ЈС коришћењем хистерезисних компаратора.

Са струјном, брзинском и петљом положаја, демонстрирати каскадну регулацију положаја погона мотора ЈС.

Симулациони проблем је идентичан претходном примеру. Уместо PI регулатора у овом примеру су коришћени хистерзисни компаратори. Приказани су само различити дијаграми струја и напона

 

Сл. 4.32 SIMULINK модел dcmotpos1.mdl

 

Сл. 4.33 Временски облик напона индукта

 

Сл. 4.34 Временски облик струје  индукта